تحول در آموزش وارسته؛ مدیر و دبیران دست بهکار شدند
![تحول در آموزش وارسته؛ مدیر و دبیران دست بهکار شدند](https://varastehschool.ir/wp-content/uploads/2024/10/photo_2024-10-05_12-49-09.jpg)
تحول در آموزش وارسته؛ مدیر و دبیران دست بهکار شدند!
در جلسه شورای دبیران دبیرستان دخترانه وارسته رشت، مباحث کلیدی و مهمی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. جلسه شورای دبیران مدرسه از اهمیت ویژهای برخوردار است، زیرا فرصتی برای تبادل نظر و بررسی راهکارهای بهبود کیفیت آموزش و مدیریت کلاسها فراهم میکند. در این جلسات، معلمان میتوانند دغدغهها و تجربیات خود را مطرح کنند و با دریافت راهنماییهای مدیریتی و آموزشی، در راستای ایجاد فضای آموزشی پویا و مؤثر تلاش کنند. اهمیت این جلسات در ایجاد هماهنگی بین معلمان و کادر مدرسه برای ارتقاء سطح تدریس، افزایش انضباط در میان دانشآموزان و تقویت روابط با والدین نمود پیدا میکند، که همگی نقش مهمی در بهبود کیفیت کلی مدرسه ایفا میکنند.
در این جلسه که با حضور مدیر دبیرستان، سارا عاشوری، و جمعی از دبیران برگزار شد، نکات زیر به عنوان محورهای اصلی جلسه مطرح شد:
- کیفیت آموزشی و روشهای تدریس: دبیران به اهمیت بهروزرسانی روشهای تدریس و استفاده از فناوریهای نوین در کلاسها تأکید کردند. پیشنهاد شد که کارگاههای آموزشی برای بهبود مهارتهای تدریس و آشنایی با جدیدترین متدهای آموزشی برگزار شود.
- ارزیابی دانشآموزان و شیوههای امتحانی: تعدادی از دبیران به نیاز به بازنگری در شیوههای ارزیابی اشاره کردند و مواردی را پیشنهاد دادند.
- مسائل انضباطی و رفتاری دانشآموزان: برخی از دبیران به نکات انضباطی دانشآموزان اشاره کردند و خواستار توجه بیشتری به ایجاد فضای آموزشی منظم و کنترل رفتارهای ناهنجار شدند.
- توجه به رفاه معلمان و پرسنل: در این جلسه، دبیران به اهمیت توجه به رفاه خود و نیاز به ایجاد برنامههایی برای ارتقاء سلامت روانی و حرفهای معلمان اشاره کردند.
- ارتباط مؤثر بین اولیا و مدرسه: تأکید شد که همکاری مستمر و منظم بین اولیا و مدرسه و دبیران باشد. این ارتباط در جهت پیشرفت تحصیلی و انضباطی دانشآموزان ضروری است. پیشنهاد شد که جلسات منظمتری با بعضی با والدین برگزار شود تا در جریان مسائل آموزشی و رفتاری فرزندانشان قرار گیرند.
- توجه به انگیزهبخشی به دانشآموزان: مدیر مدرسه تأکید کرد که معلمان باید با ایجاد فضای جذاب و دلپذیر در کلاسهای درس، انگیزه و علاقه دانشآموزان به درسها را افزایش دهند. از روشهای تعاملی و کاربردی برای درگیر کردن دانشآموزان استفاده شود.
- ارزیابی مستمر دانشآموزان: همچنین پیشنهاد شد به جای تمرکز تنها بر امتحانات پایانترم، از ارزیابیهای مستمر و چندگانه در طول ترم استفاده کنند تا دانشآموزان بتوانند بهطور تدریجی نقاط ضعف خود را شناسایی و برطرف کنند.
- توجه به سلامت روانی دانشآموزان: با توجه به چالشهای مختلف در زندگی دانشآموزان، مدیر مدرسه خواستار دقت بیشتر معلمان به وضعیت روحی و روانی دانشآموزان شد و پیشنهاد کرد که در صورت مشاهده هرگونه مشکل، همکاری با مشاور مدرسه تقویت شود.
تحول در آموزش وارسته؛ مدیر و دبیران دست بهکار شدند – در مجموع امید است که با همکاری و همیاری معلم های عزیز دبیرستان وارسته مهمترین دغدغههای دبیران با دقت بررسی شود و پیشنهادات مدرسه به اساتید مورد توجه اساتید باشد. تا روز به روز به ایده آل بهترین مدرسه رشت نزدیک شویم.